الأربعاء، 5 مايو 2010

أنا جبيله..... معنديش دم

اه انا جبله معنديش دم ولا ليه قيمه

انا جبله ومعنديش دم
عشان بقعد باكل وبلهط فالاكل وانا بتفرج عالنشره كانها زيها زي اي برنامج تاني بيسليني

انا جبله
وانا كل شويه بسمع اخبار عن اللي بيحصل في فلسطين للفلسطينين هناك وبفضل قاعد بتفرج وانا باكل

انا جبله معنديش دم ولا حيا..
وانا قاعد بتفرج على خبر تدمير مسجد في فلسطين على ايد مستطوطنين كلاب ...ولسه قاعد

انا جبله معنديش دم
لاني بشوف صور االتدمير للمسجد وشايف قدامي صور الحرق في المصاحف والمصليات...ولسه متنيل قاعد

انا جبله معنديش دم...
لان اي اللي هيخليني اتحرك لمسجد عادي زيه زي غيره اذا اكنت متحركتش لما كانوا بيعتدوا عالمسجد الاقصي ولسه بيعتدوا عليه....
هنا او هناك قاعد وبفترج وعمال اكل بايدي اليمين وايدي الشمال

انا جبله معنديش دم....
عشان كل يوم بقعد اتفرج وامصمص شفايفي وانا بشرب اي حاجه ..وبتفرج على صور التعذيب والقتل فاخواتي الفسطينين وبردك مببطلش شرب ولسه بتفرج

انا جبله معنديش دم....
عشان ساكت ومبتحركش ولا حتى بغير المحطه لو جابوا قدامي ام بتعيط عشان فقدت ولادها فعملية اغتيال ولا قصف لبيتهم وعماله تصوت وتلطم....

انا جبله ومعنديش دم...
لان الام دي وغيره كبار وصغار كل ما يجرالهم حاجه من قصف او تدمير لبيوتهم بيقولوا يارب وبيبكوا لكن بيفضلوا صامدين ومستحملين ومبيضعفوش ابدا.........
انما انا......باكل فالحلاويات وبكسر فالشبسي وانا بتفرج عليهم

انا جبله ومعنديش دم....
لما بفضل قاعد وبسمع واتفرج واشوف......وفالاخر اقوم اغسل ايدي من الاكل ....وادورعلى فلم اتفرج عليه

انا جبله ومعنديش دم.........
لاني بعد كل الكلام ده لسه زي ما انا ومش هيتغير حاجه فتصرفاتي.....ياترى انت زيي؟!؟!؟!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق