الخميس، 2 أبريل 2009

والله ربنا سترها...



كان حتة يوم.........

اتقلبت فالسرير كده وانا نايم...

بصيت فالموبايل العده الصيني اللي خالي حب يكافأني بنجاحي فجبهالي قال ايه من بره بس من ساعة ما جت وهي مطلعه عيني ومبهدلاني

حتى مبقتش استخدمه غير عشان اسمع منه اغاني منير وانا نايم

او وانا فاضي كده

ده حتى السماعات بتاعته سماعه واحده يعني لا هو نوكيا اصلي ولا هو صيني اصلي هو نوكلا....

مااااااعلينا....

بصيت فالساعه فالموبايل لقيتها 12 الا ربع قلت كويس اديني صحيت اخيرا مره بدري شويه

اصل بقالي كام يوم بنام ومبصحاش غير المغرب كده ولا حاجه

واهوا كمان انا كنت سهران اساسا امبارح للفجر يعني كويس ...

المهم...

قمت من السرير...

مفيش صوت فالشقه...

شكله كده محدش فالبيت..

خرجت من الاوضه بصيت فالبيت اكيد طبعا ماما مش موجوده تلاقيها كمان راحة المديرية بتاعتها عشان انهارده الخميس ...

بسيط فالصاله ايه ده؟!!!...

ده بابا كمان مش موجود...قلت لنفسي الراجل ده فيه حاجه اتغيرت بقاله كام يوم بيصحى بدري وبيخرج كمان ومبيقعدش فالبيت كالعاده..

في حاجه حصلت.......

ردت عليه وقالتلي

واحنا مالنا المهم انه مش موجود والبيت يا حلو لينا على الاقل لغاية الساعه 2 ونص كده يعني انهارده اجاااااااااااازه....

فرفشت بقى ورحت غسلت وشي ونظفت نفسي شويه كده

تقولش هخرج ولا حاجه...

وقلت لنفسي ادينا هنقضي كام ساعه فريش كده...

ماشي فالطرقه بتاعة الشقه(تقولش الطرقه طويله يعني..!!!)

ايه رأيك بقى يا ستي....نعملنا فطار كده ملوكي بيضتين اومليت وطبق سلطة.. وجمبيهم حته جبنه... وبعدين كباية النسكافيه البلاك وقاعده قدام النت ونعيش شويه بقى كده ولا حاجه...

قالتي اه ونشغل عبد الحليم ولا حاجه بقى المرادي بس بصوت عالي شويه بدل ما بابا كان كل شويه يوقلنا وطوا الصوت....

اه عندك حق والله كده يبقى القعده جميله وتخلي الواحد يفك شويه.......

اه بس خد بالك يا باشا مش لازم نطول فالتجهيز وكده خلينا سريع سريع لنلاقي حد طابب ولا حاجه واليوم يضيع فشوش.....

لالالا متقلقيش اليوم ده بتاعنا انا وانتي يا معلمه محدش هيعكننه خااااااالص....

طب بقولك ايه؟..متيجي نروح نشغل الجهاز واحنا عملين نجهز الفطار وكده......

فكره برده..........

ودخلت اوضتي وحطيت الفيشه بتاعة المحول بتاع الكهربه....تييييييييت......

كل الكهربة اشتغلت ماعادا الجهاز.......

هو في ايه؟؟...

انا عارف استني لما اشوف في ايه...........ايه ده ايه ده........الكابلات بتاعت الجهاز متشاله ومفيش وصلات للجهاز............

اوباااااااااا يمعلم مش قلتلك...تلاقي ماما فقست الموضوع........

بس ازاي يعني مش احنا موصلين التلفون امبارح وكل حاجه تمام

ازي عرفت بقى؟!!..........

ما انت حضرتك نسيت تظبط الساعه بتاعت التلفون بعد ما وصلته تاني....

ما انتي اللي مقلتليش......

لأا بقى يا فالح انا قلتك متنساش الساعه بس انت اللي طنشط...

ما انا مكنش معايا رصيد والله كنت هرن ازاي يعني على تلفون وارضي كمان......

وانا اش عرفني....

اديها اتطينت علينا احنا التنين طب وانت صحيح امبارح مرنتش من موبايل بابا ليه مهو كان فيه رصيد....

ياسلاااااام جايه تفتكري دلوقتي ومقلتيش كده ليه امبارح ما كنا سوا ولا نسيتي

يعني هو حد قلك تخش نت يعني امبارح خلاص زنقت على ساعه تفتح فيها النت........

والله!!...مهو النت فاصل من اسبوع اهو على الجهاز ومش بيشتغل الا نادرا وكنت فاضي وانتي عارفه وكمان ما انتي وافقتي اني اخش نت تلفون امبارح ولا نسيتي

وهو يعني انا ينفع اقولك لا متنساش ان كل ما حاجه تحصل غلط بترميها عليه انا وتسكت ها فاكر ولا افكرك....

طيب طيب خلاص والحل ايه دلوقتي......

اهي ماما عرفت اننا كنا فتحين نت امبارح من التلفون وتلاقيها هتولع فينا اول ما تيجي ايه الحل دلوقتي بقى....

انا عارفه حل ايه بقى...انا بقول نقعد شويه ونخش ننام تاني...انا عارفه اساسا ايه اللي صحانا دلوقتي مكنا بنام للمغرب اشمعنا يعني دلوقتي تصحى......

يااااااسلام دلوقتي ايه اللي صحانا والنسكافيه وعبد الحليم.......

هههههههه ياعم احنا في ايه ولا ايه بس.....

هنعمل ايه دلوقتي بقى...انا عارف ادينا قعدين مستنين اللي هيحصل.........

وفعلا رحت على التلفزيون...مجاليش نوم كنت قلقان ومش عارف اعمل ايه اصلها كانت وقعه جامده اوي ان ماما تعرف اني دخلت نت تاني من التلفون .........

قعدت على السرير قدام التلفزيون........عمال اقلب فالدش واتفرج على أي حاجه شوفت شويه برنامج كده عن هنري الثامن وجوازه وحياته اهو أي حاجه وخلاص......

واتفرجت على مقطع من فيلم اجنبي وعمال اقلب على طول وخلاص

الوووووووووو........في ايه يا باشا هنفضل نقلب كده فالتلفزيون مترسالك على حاجه انا عايزه اركز فحاجه بقى

وهو انتي عارفه تركزي...انا مش عارف.........

طب ومش عارف ليه بقى يعني حوار النت بردك ياعم دي كانت ساعة وخلاص

لا بس ماما هتدايق اوي اساسا وربنا يستر فرد فعلها انتي ناسيه ال300 جنيه بتوع نت التلفون فالاجازه هي اكيد مش هترحمني ربنا يستر بجد بقى انا قلقان من اللي هيحصل

يابني خايف من ايه بس هنعتذرلها ونقولها مكنتش غير ساعه وخلاص.....

بس اكيد هتزعق وتدايق يعني حبكت نخش نت يعني مكنت نمت ولا حاجه احسن اديني هتبهدل وهدايقها كمان اكتر واكتر

ياعم انت مكبرها كده ليه بس هي مش هتعمل حاجه متخافش مهو عادي يعني اعتبرها غلطه حصلت وخلاص

لا يا ستي بقى انتي ناسيه انها كانت من يومين بتزعق عشان النت وكتر القعده عليه وان مفيش مذاكره

اه طيب وفيها ايه...

فيها ايه؟؟؟ انتي مالك انهارده ....فيها انها هتدايق اني مكفنيش نت الوصلة العادي ودخلت تلفون كمان وهو اساسا ممنوع

يعني طيب والحل ايه بقى.......

هنشوف التلفزيون ولا نخش ننام ولا ايه الوضع؟؟؟؟

تلفزيون ايه بس يا غبيه انتي.....اقولك تيجي نسافر السويس وخلاص بقى

السويس؟!!!!!!.......انت مجنون يابني تروح السويس ازاي يعني

اه نسافر مش كده كده احنا راحين السويس بكره نروح دلوقتي وخلاص وكل حاجه معانا ومش هناخد اكل ولا حاجه يبقى نروح وخلاص بقى

وتروح السويس ليه بقى ان شاء الله كل ده عشان النت.........

اه عشان النت عشان انا خايف بصراحه بقى وقلقان ومش مطمن ومرعوب اوي اساسا من اللي هيحصل

انت جبان يا بني ولا عبيط

متشتميش ..انا كل الموضوع بجد عارف اني غلطان للاسف وغلطان اوي كمان ومش ناقصه مدايقه يعني ليها كفايه اللي حاصل اليومين دول مش ناقصه اساسا

ولا.....قوم نام احسن انت عبيط اساسا ومش عارفه انت قلقان ليه........

طيب مش هنفطر؟.........

ههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههه

مش بقولك لاسع والله وغريب.......

طب يلا نلحق نفطر ونخش ننام بقى ولا كأننا عرفنا حاجه

وفعلا......قمت وعملت طبق بيض كده سريعا سريعا وكلته وقمت داخل السرير وقافل عليه الاوضه ورجعت كل حاجه لمكانها كأني مصحتش لسه... وشغلت الموبايل ودخلت نمت وقررت ما اصحاش غير باليل..........

.........................................

((قوم يا بني عشان تتغدى معانا قوم يلا اخوك جه..........))

فتحت عيني شويه كده.....

أيه ده ...ده صوت ماما.هي جت؟؟...ربنا يستر

بصيت فالساعه....ايه ده دي الساعه 6 ونص ياااااااااااه انا نمت كتير اوي

استنى هنا هتقوم ولا هتعمل ايه؟؟؟؟

مش عارف ......انا بقول اقوم وخلاص بس مش هتكلم معاها ولا هقول حاجه هروح الاوضه التانيه وخلاص

طووووووويب......

وقمت وغسلت وشي واتشطفت... ورحت صليت المغرب وبعدين دخلت قدام التفزيون وقعدت قدامه

شويه ولقيتاه واقفه قدامي وبتضحكي كده وبتقولي......

طبعا انت عارف عملت ايه؟؟؟؟؟؟

قلتلها اه والله واسف والله العظيم هي كانت ساعة وخلاص ومش هتتكرر تاني

وان اتكررت تاني ..........

لا لا والله مش هتكرر تاني خالص والله بجد........

اساسا الطريقه دلوقتي محدش يعرفها غير ولا بابا ولا اخويه يعرفواها

وانا بجد مش هعملها تاني........

طايب لما نشوف..متنساش اللى كان فالاجازة واللي حصل بقولك وبلاش دلع خليك كبير شويه

حاضر ...حاضر والله قلتلك كانت مره وخلاص مش هتكرر تاني

طايب لما نشوف..........روح صحي اخوك بقى عشان تتغدوا سوا.........

بس خلاص.......الموضوع خلص على كده...... ورحت اصحي اخويه ورجعت قدام التلفزيون

شوف مش قلتلك .....قال وكنت عايز تسافر السويس...........

خلاص....نقول الحمد لله ان الحوار خلص على كده خلينا نتفرج بقى على أي حاجه

وجبنا راجل وست ستات واتفرجنا عليه وقعدت مرتااااااااااااااااااااااااح ومبسوط............

الحمد لله..............

..................................................................................

هناك تعليق واحد:

  1. تفوووووووووووووووووووووووووووو

    ردحذف